strona główna  -   dane kontaktowe  
drukuj

ROK SZKOLNY 2014/2015



ROK SZKOLNY 2013/2014


Przewodniczącym SU został

Eryk Parakowski,

który uzyskał największą liczbę głosów- 126.

 

Zastępcą przewodniczącego został

Piotr Kurzyna

uzyskując 68 głosów.

 

III miejsce zajęła Maja Pietroń zdobywając 58 głosów.

 

IV miejsce zdobył Mikołaj Bryczek 53 głosy.

 

V miejsce zdobyły Aniela Chruściel i Daria Opoka

uzyskując po 43 głosy.

 

VI miejsce zdobyła Martyna Pietrzyk uzyskując 36 głosów.


 


W pierwszym semestrze roku szkolnego 2013/2014 Samorząd Uczniowski zorganizował i przeprowadził trzy dyskoteki: z okazji Dnia Chłopaka, Andrzejek oraz Choinkową. Na każdej z nich świetnie dobrana muzyka przez pana Krzysztofa Rakusia była okazją do wyśmienitej zabawy. Dodatkowo świeżo wypiekane tosty dodawały im smaku. Na każdą następną dyskotekę, uczniowie naszej szkoły zawsze czekają z niecierpliwością.


Dnia 13 lutego 2014 roku SU zorganizował dyskotekę z okazji  "Walentynek" . Zabawa prowadzona przez p. Krzysia, rozpoczęła się o godz. 17.00. Podczas niej ogłoszono wyniki wyborów na  Króla i Królową Walentynek - zostali nimi: Maja  Pietroń oraz Eryk Parakowski, którzy w nagrodę zatańczyli ze sobą oraz otrzymali pluszowe maskotki na pamiątkę. Kawiarenka pod nadzorem p. Kasi prężnie wydawała ciepłe przekąski za wręcz symboliczną opłatą. Po trzech godzinach hucznej zabawy wszyscy uczestnicy dyskoteki w dobrych nastrojach wrócili do domów

 
 dysko1.jpg
 dysko2.jpg
 dysco3.jpg

 


 

Drugi semestr SU rozpoczął podsumowaniem konkursów przeprowadzonych w pierwszym półroczu.

Konkurs w zbiórce makulatury zorganizowany przez sekcję ekologiczną wygrała klasa:

Rozstrzygnięto konkurs fotograficzny na portret najsympatyczniejszego kota.

Rozstrzygnięto konkurs fotograficzny na portret najsympatyczniejszego psa.

 

 

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Rok szkolny 2012/2013

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Dnia 12 października 2012 roku

odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego.

W wyniku głosowania za pomocą kart do głosowania wyłoniony został

 nowy Zarząd SU na rok szkolny 2012/2013.

Przewodniczącą SU została:                Nicol Bnyamin.

Zastępcą  przewodniczącej został:      Maciej Winnicki.

Skarbnikiem został:                             Eryk Parakowski.

Członkowie SU to:  Wiktoria Flis, Martyna Łukasik, Dominika Miazga.

 

Opiekunem SU została pani Danuta Niezgoda;

Zastępcą opiekuna SU został pan Michał Wojcieszkiewicz.

Serdeczne gratulacje!

 

WZNAWIAJĄ DZIAŁALNOŚĆ SEKCJE SU:

Sekcja " 3 x R" (Ruch- Radość- Rozrywka).

Opiekunowie tej sekcji to: p.  Katarzyna Hajdenraich,  p.  Anna Lewicka  p. Krzysztof  Rakuś, oraz p. Michał Wojcieszkiewicz.

Sekcja organizacyjna. (Organizowanie akcji charytatywnych itp.)

Opiekunami sekcji są: p. Monika Żuber i p. Katarzyna Wojciechowska

Sekcja Miłośników Przyjaciół  Mniejszych. (Opieka nad

bezdomnymi i przebywającymi w schroniskach zwierzętami).

Opiekunami tej sekcji są: p. Barbara Szymańska, Monika Kuśmierz oraz p. Barbara Zielińska.

Sekcja ekologiczna. (Zbiórka surowców wtórnych).

Opiekunami tej sekcji są: p. Teresa Belina-Juda, p. Jadwiga Marzec, p. Renata Krzysztoń.

 

Prosimy uczniów, którzy chętnie podejmą się działalności w przedstawionych powyżej sekcjach o zgłaszanie się do opiekunów tych sekcji.

Zapraszamy do współpracy!

Wiemy, że jesteście bardzo pomysłowi i z przyjemnością będziecie uprzyjemniać pobyt wszystkim waszym rówieśnikom w naszej szkole -"Szóstce".

                                                                       Opiekunowie SU

 

ROK SZKOLNY 2011/2012

Gify, linie

Fotorelacja z dyskoteki andrzejkowej przygotowana przez panią Danutę Niezgodę:


           
           
           
           





Gify, linie

7 października 2011 roku w naszej szkole odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Wszyscy chętni, którzy chcieli podjąć działalność społeczną na rzecz uczniów szkoły i którzy przygotowali plakaty wyborcze, zostali wpisani na kary do głosowania. Uczniowie z klas IV-VI wypełnione karty do glosowania z zaznaczonym krzyżykiem  przy trzech nazwiskach wrzucili do urny wyborczej. Komisja  po przeliczeniu wszystkich głosów wyłoniła nowy zarząd. Najwięcej głosów-87, zdobyła Beata Wilczopolska i tym samym została przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego.(gratulacje!) Zastępcą  przewodniczącej SU została  Wiktoria Czerepak z 72 głosami. Drugim zastępcą została Julia Tomczyk uzyskując 62 głosy, sekretarzem-  Natalia Samolej z 60 głosami a skarbnikiem Nicola Bnyamin zdobywając 56 głosów. Komisja wyłoniła, również dwóch członków zarządu: Maję Potępę oraz Wiktorię Marzec, które zdobyły po 53 glosy. Pozostali uczniowie, którzy wzięli udział w wyborach będą pełnili funkcje pomocnicze we wszelkiego rodzaju działalności SU a są to:

Grzegorz Tomala

Karolina Niekra

Maria Owczarek

Dominika Miazga

Magdalena Michota

Izabella Korona

Julia Zyśko    

 

Bardzo dziękuję wszystkim uczniom oraz nauczycielom, którzy z zaangażowaniem przystąpili do wyborów a nowemu zarządowi serdecznie gratuluję i życzę owocnej pracy w Samorządzie Uczniowskim.                                                                                                                                                                                                                                                        

 

Opiekun SU

 Michał Wojcieszkiewicz

           
           
           
Fotografowała: Danuta Niezgoda



ROK SZKOLNY 2010/2011


Gify, linie

SEKCJA FOTOGRAFICZNA

W naszej szkole działa Sekcja Fotograficzna w ramach Samorządu Uczniowskiego. Uczestniczyć w niej mogą uczniowie z klas IV-VI. Na spotkaniach poznajemy obsługę aparatów fotograficznych oraz wykonujemy zdjęcia na wybrany temat. Już niedługo w szkole będzie można obejrzeć wystawę fotografii wykonanych przez uczestników tej sekcji. Zajęcia odbywają się w środy od godziny 13.40 w pokoju nauczycieli wychowania fizycznego. Prowadzącą kółka jest pani Danuta Niezgoda.

Zapraszamy wszystkich chętnych fotografówJ do udziału w zajęciach.

 

ZAPRASZAMY  DO  OBEJRZENIA  PIERWSZEJ  GALERII  O  TEMATYCE DOWOLNEJ!!!

 

Autorami zdjęć są:


-Wiktoria Rydzewska

 
 
 
 



-Weronika Samol

 
 


- Marysia Lewczyk

 
 
 
 
 
 
 
 


-Martyna Goleń

 

 


-Eliza Machulska

 
 
 

Gify, linie

Dnia 21.03.2011 roku  w Pierwszy Dzień Wiosny odbył się „Wiosenny Festiwal Talentów”. Z tej okazji Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 6 w Kraśniku zorganizował konkurs talentów, który odbył się w dwóch turach: klasy I – III w godz. 8.00 – 10.00 oraz klasy IV – VI w godz. 10.00 – 12.00.

Występy uczniów zostały przygotowane pod czujnym okiem wychowawców klas. Tego radosnego dnia wszyscy bawili się doskonale podziwiając talenty swoich rówieśników. W tym wyjątkowym czasie nie było przegranych, występujący w konkursie uczniowie SP 6 zostali nagrodzeni gromkimi brawami, słodkościami i pamiątkowymi dyplomami.

II Festiwal Talentów minął w przyjaznej i radosnej atmosferze  – zapraszamy na III edycję w przyszłym roku


Fotografowała: Danuta Niezgoda

 
 
 
 
 
 
           
           
           
           
 
 
 
 
 
 








Gify, linie


Dnia 1 października, 2010 r. w naszej szkole, odbyły się wybory nowego Zarządu Samorządu Uczniowskiego spośród kandydatów uprzednio przedstawionych na plakatach wyborczych. 

Fotografowała: Danuta Niezgoda

 
 
 
 
 
         





 
 
 
 
 

Lista kandydatów:

1.      Samol Klaudia

2.      Samol Weronika

3.      Ryba Patryk

4.      Wilczopolska Beata

5.      Marzec Wiktoria

6.      Tudrujek Marcin

7.      Tomala Grzegorz

8.      Kania Monika

9.      Kulikowska Agnieszka

10.  Kurzyna Kaja

11.  Potępa Maja

12.  Gorczyca Aleksandra

13.  Mikita Emilia

14.  Czech Wiktoria

15.  Wójcik Agata

16.  Popowicz Anna

 

Zarząd SU na rok szkolny 2010/2011:

przewodniczący:

KLAUDIA SAMOL     

I zastępca:

Weronika Samol

II zastępca:

Patryk Ryba

sekretarz:

Beata Wilczopolska

skarbnik:

Wiktoria Marzec  

Nowemu zarządowi gratulujemy i życzymy wspaniałych pomysłów !!!


 Gify, linie

Nowym opiekunem Samorządu Uczniowskiego wyłonionym spośród nauczycieli  podczas głosowania tajnego, równego i powszechnego w dniu

1 października, został:

Pan Michał Wojcieszkiewicz

DSC_3819_1.jpg

 

Gratulujemy!!!

Życzymy owocnej pracy.

Gify, linie




ROK SZKOLNY 2009/2010

Dnia 13 października odbyły się w naszej szkole wybory do Samorządu Uczniowskiego.
Lista kandydatów:
1. Maria Czubińska
2. Wiktoria Marzec
3. Magdalena Pis
4. Klaudia Samol
5. Weronika Samol
6. Filip Siejewicz
7. Kamila Suchanek
8. Grzegorz Tomala

Skład Samorządu Uczniowskiego:
Przewodniczący-Magdalena Pis
I Zastępca-Filip Siejewicz
II Zastępca-Maria Czubińska
Sekretarz-Grzegorz Tomala
Skarbnik-Klaudia Samol
Członkowie-Wiktoria Marzec,
Weronika Samol,Kamila Suchanek
 DSC01191.jpg


 

Opiekunowie Samorządu:
Danuta Niezgoda
Joanna Cybulak
Iwona Tomala
Krzysztof Rakuś
Barbara Szymańska
Monika Kuśmierz
Magdalena Sokołowska
Monika Żuber

Samorząd Uczniowski przy pracy

 
 


Regulamin Samorządu Uczniowskiego
Publicznej Szkoły Podstawowej nr6 im. Jana Pawła II w Kraśniku

I. Zasady działania i wybierania przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego
  1. SU tworzą wszyscy uczniowie naszej szkoły działający w dwóch grupach wiekowych:
    I grupa - uczniowie klas I-III
    II grupa - uczniowie klas IV-VI
  2. SU reprezentuje Zarząd.
  3. Zarząd SU zostaje wybrany na drodze głosowania równego, tajnego i powszechnego przez całą społeczność uczniowską (szczegóły określa regulamin wyborów i głosowań do organów Samorządu Uczniowskiego).
  4. W skład Zarządu SU wchodzą: przewodniczący, dwóch zastępców, sekretarz i skarbnik
  5. Zarząd SU przedstawia propozycje i postanowienia na zebraniach z przewodniczącym i zastępcami samorządów klasowych i poddaje do ogólnej dyskusji (spotkania odbywają się w miarę potrzeb, ale nie mniej niż dwa razy w ciągu semestru).W spotkaniach klasy młodsze reprezentują ich opiekunowie.
  6. Samorząd działa w kilku sekcjach w zależności od potrzeb uczniów i możliwości szkoły.
  7. Sekcje organizacyjne SU klas IV-VI działające w SP nr6
    Sekcja informacyjno - porządkowa
    Sekcja dekoratorska
    Sekcja nagłaśniająca
    Sekcja literacko - artystyczna
  8. W klasach młodszych uczniowie pracują zgodnie z własnym planem pracy SU.
  9. Zarząd SU są jedynym reprezentantem ogółu uczniów.
  10. Kadencja Zarządu SU trwa do chwili wyboru nowego zarządu w nowym roku szkolnym.
II. Zadania Samorządu Uczniowskiego
  1. Czynne uczestnictwo w życiu szkoły:
    a) współpraca ze wszystkimi organami szkoły,
    b) przedstawianie Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi szkoły wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły dotyczących uczniów (w grupie wiekowej klas I-III opiekunowie jako reprezentanci uczniów, przedstawiają wnioski i opinie),
    c) opiniowanie i realizowanie programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły,
    d) włączanie się do akcji organizowanych w szkole,
    e) dbanie o dobre imię szkoły i jej estetykę.
  2. Uaktywnianie SU do działania na rzecz szkoły, klasy i środowiska.
  3. Organizowanie:
    a) spotkań wychowawczych,
    b) imprez artystyczno- rozrywkowych,
    c) imprez kulturalno-oświatowych,
    d) akcji charytatywnych.
  4. Opiniowanie przyznawania nagród i kar dla ucznia (w grupie wiekowej klas I-III opiekunowie udzielają pomocy w opiniowaniu nagród)
  5. Pozyskiwanie środków finansowych z różnych źródeł i przeznaczanie ich na potrzeby określone w regulaminie wydatkowania środków finansowych SU
III. Obowiązki SU
  1. Przestrzeganie Statutu Szkoły
  2. Wywiązywanie się z działalności w sekcjach według planów pracy
  3. Wywiązywanie się z przygotowania imprez szkolnych
  4. Przedstawianie organom szkoły sprawozdań z działalności i realizacji zadań
  5. Informowanie całej społeczności uczniowskiej o propozycjach i postanowieniach SU.
IV. Prawa SU
  1. Prawo do opiniowania WSO (Wewnątrzszkolny System Oceniania)
  2. Prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu
  3. Prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego rozwijanie i zaspokajanie własnych zainteresowań
  4. Prawo do redagowania i wydawania gazetki szkolnej
  5. Prawo do działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem
  6. Prawo do wyboru nauczycieli pełniących rolę opiekunów sekcji SU (wyboru nauczycieli określa tryb wyboru opiekuna SU)
  7. Prawo do korzystania z obiektu i sprzętu szkolnego w zajęciach organizowanych przez SU
  8. Prawo do samorządności i samodzielności
  9. Prawo do wyrażania opinii o pracy nauczyciela
    Samorząd na pisemna prośbę Dyrektora Szkoły wyraża opinię dotyczącą sposobu postrzegania nauczyciela przez uczniów i przekazuje ja w formie pisemnej w ciągu siedmiu dni od daty wpłynięcia pisma
  10. Postrzeganiu nauczyciela przez Samorząd nie podlegają:
    a) sposób realizacji materiału
    b) dobór metod, form pracy nauczyciela
    c) kwalifikacje nauczyciela
    d) sfera życia prywatnego
  11. Prawo odwołania poszczególnych członków, jeżeli nie wykonują powierzonych im zadań lub swoim zachowaniem uchybiają godności przedstawiciela SU.
V. Zadania opiekuna SU
  1. Czuwa nad całokształtem prac Samorządu
  2. Pełni funkcję doradczą Samorządu
  3. Prowadzi dokumentację
  4. Zapobiega i pośredniczy w rozstrzyganiu konfliktów na różnych płaszczyznach.
VI. Regulamin wyborów i głosowań do Zarządu SU
  1. Prawo czynne wyborcze przysługuje wszystkim uczniom klas IV-VI, natomiast uczniom klas I-III bierne prawo wyborcze
  2. Wybory odbywają się co roku w pierwszym tygodniu października
  3. Wybory przeprowadza komisja wyborcza składająca się z 6 osób wybranych z klas IV-VI przez opiekuna SU
  4. Do obowiązków komisji wyborczej należy:
    a) przyjęcie zgłoszeń od kandydatów, którzy otrzymali pozytywną opinię od wychowawcy i uzyskali w poprzednim roku szkolnym minimum bardzo dobrą ocenę z zachowania
    b) ogłoszenie listy kandydatów, najpóźniej na 6 dni przed terminem wyborów
    c) przygotowanie wyborów
    d) przeprowadzenie wyborów
    e) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem głosowania, w szczególności nad zapewnieniem zasad równości, bezpośredniości i tajności wyborów
    f) sporządzenie protokołu podpisanego przez wszystkich członków komisji i opiekuna SU
    g) ogłoszenie wyników wyborów poprzez stosowne obwieszczenie na tablicy ogłoszeń
  5. W pracach komisji wyborczej bierze udział opiekun SU
  6. Wybory Zarządu SU dokonuje się w głosowaniu tajnym w następujący sposób:
    a) kandydat bierze udział w kampanii wyborczej
    b) kampania wyborcza trwa 2 tygodnie przed wyborami; poprzez plakatowanie i prezentacje na apelu wychowawczym
    c) na kartkach do głosowania nazwiska umieszczone są alfabetycznie
    d) karty wrzucane są do urny wyborczej
    głosujący oddaje głos na trzech kandydatów (postawienie "krzyżyka" przy wybranych nazwiskach)
    f) głosy uznaje się za nieważne, jeżeli zaznaczono mniej lub więcej niż trzy krzyżyki, a także gdy przy jednym nazwisku widnieje więcej niż jeden znak
    g) członkami Zarządu SU zostaje 5-ciu kandydatów z największą ilością głosów
    h) przewodniczącym Zarządu SU zostaje osoba z największą liczbą głosów, pozostałe funkcje (dwóch zastępców, sekretarza i skarbnika) przydziela się na pierwszym zebraniu Zarządu.
VII. Regulamin wydatkowania środków finansowych SU
  1. Środki pieniężne są pozyskiwane przez SU z różnych źródeł (dyskoteki, loterie, imprezy charytatywne, zbiórki, dofinansowania z Rady Rodziców, sponsorzy, itp.)
  2. Środki pieniężne przeznacza się na:
    a) bieżące cele działalności SU,
    b) dofinansowanie do nagród w konkursach szkolnych,
    c) dofinansowanie akcji charytatywnych,
    d) dofinansowanie działalności innych organizacji szkolnych (TPD, LOP, PCK itp.)
    e) dofinansowanie do wycieczek szkolnych dla uczniów z rodzin ubogich.
  3. Środki finansowe są przechowywane na wydzielonym rachunku SKO.
  4. SU prowadzi rejestr przychodów i rozchodów pozyskanych środków finansowych.
VIII. Tryb wyboru opiekuna SU
  1. Rada SU sporządza listę kandydatów - nauczycieli chętnych do pracy w Samorządzie
  2. Wyboru opiekunów dokonuje się w głosowaniu tajnym przez całą społeczność uczniowską na zasadach:
    - Zarząd sporządza listę kandydatów - nauczycieli chętnych do pracy w samorządzie
    - Uczniowie głosują na trzech nauczycieli z alfabetycznie ułożonej listy
    - Zarząd SU dokonuje podliczania głosów i wyłania pięciu opiekunów SU
    - Najwyższa liczba głosów decyduje o wyborze przewodniczącego
    - Wyboru opiekunów dokonuje się co trzy lata
    - Głosy uznaje się za nieważne, jeżeli zaznaczono mniej lub więcej niż trzy krzyżyki, a także gdy przy jednym nazwisku widnieje więcej niż jeden znak.
IX. Postanowienia końcowe
  1. Zadań, obowiązków i praw SU nie należy zawężać
  2. Uczeń powinien w szkole czuć się dobrze i być współodpowiedzialny za miejsce i jakość
  3. Nauczyciele i wychowawcy powinni współdziałać z SU w procesie kształcenia i wychowania
  4. Opiekunowie SU powinni być doradcami, nie kierować SU
  5. Regulamin SU nie może być sprzeczny ze Statutem Szkoły
  6. Regulamin jest uchwalony w głosowaniu jawnym na walnym zebraniu uczniów
  7. Walne zgromadzenie uczniów w toku kadencji na wniosek uczniów może dokonać zmian lub uzupełnień regulaminu
  8. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.


DYSKOTEKI 2009/2010

1 PŹDZIERNIKA  - DZIEŃ CHŁOPAKA
28 PAŹDZIERNIKA - Z OKAZJI WYBORU NOWEGO ZARZĄDU SU (kawiarenkę przygotowują klasy VI)
26 LISTOPADA - ANDRZEJKOWA (kawiarenkę przygotowują klasy V)
14 STYCZNIA - CHOINKOWA
11 LUTEGO - WALENTYNKOWA (kawiarenkę przygotowują klasy IV)
15 KWIETNIA - ZAKOŃCZENIOWA



© Publiczna Szkoła Podstawowa nr 6 w Kraśniku